Sov morgon ..

Har inte haft någon lust till att skriva idag, har haft för tråkigt helt enkelt. Idag försov jag mig, ja inte ,mycket men det var ändå en försovning. Kom kanske ca 20 min försent. Men jag missade bara mål med kursen osv. Sista lektionen gick vi på en utställning på campus.

Utställningen handlade om alla barn som försvinner i Kina.
Väldigt gripande tycker jag, man får bara ha ett barn per familj, och helst bara killar man får inte behålla tvillingar heller. Hemska ideer. Våran lärare berättade om hennes syster dotter som åkte till Kina men hon blev sjuk så hon låg ca 2 veckor på sjukhuset i Kina och då blev hon vän med en sköterska (från kina alltså). Och sköterskan blev gravid fick veta att det var tvillingar och fick inte göra abort. Istället fick hon föda ut hennes 2 barn så fick dom själv dö. Jag tycker det är så hemskt att någon sån lag ens finns, jag blir så ledsen över det.
Men sköterskan och hennes man flyttade hit till Sverige för dom stod inte ut längre med Kina och deras regler. Idag har dom 3 barn och har döpt dom till jätte svenska namn som ett tack. Här är dom lyckliga, har bra obb och 3 underbara barn.
Tänk den tanken, att föda sitt/sina barn och att inte få behålla dom. Man är hjälplös mot sina egna barn, och barna får själv dö. Usch vad hemskt! Jag ger en tanke åt alla föräldrar i Kina som inte får behålla deras barn, och för alla barn som får lida.

Nu ska jag titta på sex and the city, imorgon börjar jag 12:45 soooovmorgon :)
Jag tyckte att detta inlägg var bra och behövligt, tyckte det också var viktigt att berätta om. Tyckte ni det var intressant? Skriv gärna vad ni tycker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0