En plats för var sak och var sak på sin plats ..

Nu har jag börjat städa lite smått. Städar och lyssnar på hög musik då går det bra att städa, det blir så mycket roligare också. Jag har gått igenom alla skolpapper som jag fått sen jag flyttade hit och det blev en jäkla bunt att slänga, även en bunt att spara. Sen har jag dammsugit och snggat till lite. Ska sätta på ris nu så jag kan äta nån gång idag också. Blir ris och wook-gryta =)
Jag har det jag gör ikväll kan jag ju medela. Jag ska packa och städa klart, jag ska göra en uppfigt och lämna in (tur den inte alls är stor), så ska jag träna till ett prov vi tyligen skulle ha imorgon.
Hade prov i svenskan idag också, men njaa det var bara krånligt och det gick inte alls bra fast man gjort alla uppgifter varit med på alla lektioner och gjort instuderingsfrågorna. Men får väl se hur det slutar.
Sen har jag fått tillbaka provet på behovs-kursen och jag fick VG - =) Stolt är jag! Vi fick lära oss om förgiftningar och vad man ska göra för barnen när dom ska spy upp och när det inte alls är bra. Det är en av dom vanligaste döds-orsaker för barn. Och i varje hem finns det fullt med olämpliga saker.
Jag tycker att det är jätte intresant att vi får lära oss om barnsjukdomar, förgiftningar, brännskador och olyckor i trafiken. Man blir så mycket mer förberedd och har mer i bakhuvudet när man väl får barn. Det är en bra kunskap enligt mig.

Nej riset var det.
Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0