Uscha ..

.. vilken tråkig blogg jag har. Den går ju snart ner i träsket ju. Jag skriver aldrig och inte om några roliga och intressanta saker heller, jag har tappat jätte många läsare det är ju tråkigt för min del. Jag måste ta och rycka upp mig, sätta lite krav på mig själv. Skriva om lite roligare saker osv. Jag skulle vilja ha en ny design också, men sånt kan jag absolut inte med. Och betala för en har jag inte så mycket lust eller råd till.

I fredags var iallafall jag, Malin, Eliaz och mamma till Östersund. Jag skulle på hud mottagningen, det gick undan rätt fort där. Så efter det gick vi till donken och käkade lunch, sen gick vi runt på stan. Hade en jätte bra dag och vi fick med oss några påsar hem :) Jag köpte:
En jeans skjorta från H&M
En vanlig randig tröja från Gina
En stor fluffig stickad tröja från Gina
Ett par jeans leggins från Vera Moda (fick av mamma) Tack <3
Ett deadem med en rosett på från Glitter
Frisör Shampo & balsam
Rikare på kläder och fattigare på kontot.
Eliaz var jätte snäll under hela resan, jag själv är väligt brydd hur smidigt och bra det gick :)

Klockan 8 på fredag kväll kom Daniel. Vi gick hem från Malin vid 9 kanske och jag testade mina nya kläder och vi snackade lite. Sen hoppade jag in i duschen. Somnade rätt tidigt den natten :)
Vi klev upp vid halv 12 och gjorde oss redo för att fara på Olgas café, där tog jag en stut med julskinka :) Det var underbart gott vill jag lova. Sen träffade vi Malin några små stunder under dagen annars var vi bara hemma och tog det lungt. Kollade på Robinson och var barnvakt.
Söndagen klev vi upp vid halv 10 för vi skulle åka till kyrkan och lyssna på Therese när hon sjöng. Det började klockan 11 och vi var väl hemma vid 1, det var fika och dans runt granen efter. Dock så dansade jag ingenting :P
Vi var bara hemma innan han skulle med bussen. Då gick jag till Malin och där har jag varit sen i söndags. Ska sova där inatt också.

Idag ringde pappa, jag väntade ett tag innan jag svarade. Visste inte om jag skulle svara eller strunta i det. Taskigt? Jag vet inte alls hur den tanken var. Men jag svarade iallafall, han undrade hur det var och hur det gick i skolan, vad jag skulle göra efter studenten osv. Han lät annorlunda, han lät "normal"?
Om man tänker efter så är det många år man har missat, under dom viktigaste åren i livet hände detta och det har format mig enormt som människa. Både på bra och dåliga sätt.
Jag har fått vara en vuxen människa i 12 års åldern, fått höra många saker från min pappa som många andra barn inte alls har. Jag har fått tagit ansvar för mycket, ansvar för mat, syster + hund. Jag säger inte att han inte klarade av det, för det gjorde han. Men kan inte förklara på vilket vis.
I och med att jag alltid fått ta ansvar och fått gått igenom allt det här under dom här åren så kan det sätta spår i en nu. Man kan vara lite fjantigare kanske, men kanske gör inpulssaker som en annan 19 åring inte skulle ha gjort.
Men jag klandrar honom inte, det var ju inte hans vilja att bli som han blev. Det är en sjukdom! Det är inte synd om mig, han eller oss. Det är synd om alla andra människor i omgivningen som har snackat så enormt mycket skit under den här tiden. Människor har brist på allmänbildning och tycker alltid att det är roligt att klandra andra. Er är det synd om :)
Jag är iallafall gla d att jag svarade, för det fick mig att inte glömma!

Älskar dig Daniel.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0